luni, 28 mai 2012

ATELIER-CONSTRUIREA UNUI HRANITOR

Am tot cautat diverse metode de a construi un hranitor si am ales,cred eu,pe cea mai simpla.Pana acum am folosit hranitoarele de tip uluc pe care le-am achizitionat de la un magazin de specialitate(destul de scumpe avand in vedere cantitatea de material folosita,dar asta este...."ASA-I IN TENIS").Am plecat de la o idee luata de pe un forum de specialitate care prezenta un model de hranitor construit pe dimensiunile unei rame normale,dar materilele folosite erau aproape identice cu cele folosite la construirea unei rame 1/1(mai putin lateralele ramei care erau drepte ,fara tesiturile care se fac la cele folosite la rame).Neavand posibilitatea de a achizitiona materiale la dimensiunile cerute,am incercat sa realizez acest hranitor cu ce aveam,adica sa-l fac exact din rama de stup 1/1.






     Am inceput cu asamblarea unei rame normale......











OK!...Am trecut la stabilirea cotelor in functie de capacitatea pe care vrem sa o obtinem...





Am taiat partea de sus a ramei si am stabilit cam pe unde sa facem fundul hranitorului.













Am stabilizat in cuisoare fundul hranitorului si am masurat exact cat PFL avem nevoie.












        Urmatoarea etapa a fost aceea in care am decupat PFL-ul si l-am prins de rama cu ajutorul unui capsator special pentru lemn si tapiterie....




















Asa arata lucrarea terminata in proportie de 90%(mai trebuie dat cu ceara pe interior si verificarea capacitatii) .


Sper ca am fost de ajutor pentru cei interesati si astept comentarii,intrebari si sugestii.
SALUTARE TUTUROR!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu